Kwaliteitsmanagement is een strategische beslissing dat bijdraagt aan het verbeteren van de algehele prestaties van uw onderneming en biedt een goede basis voor duurzame ontwikkel-initiatieven. Wie markt- en klantgericht wil werken, heeft effectieve werkprocessen nodig met kritische prestatie indicatoren (KPI’s), ondersteund door gekwalificeerde medewerkers. Zo garandeert u de kwaliteit van de prestaties van uw onderneming aan uw klanten en verbetert u continu uw interne bedrijfsvoering met lage faalkosten.
Kwaliteit is de uitkomst van de vragen die u stelt
Via prestatie indicatoren op ondernemingsniveau kunnen uw organisatorische doelstellingen en bedrijfsprocessen worden gemonitord en geëvalueerd. Duidelijke (en logisch gekozen) prestatie indicatoren zorgen voor de versterkte focus op de strategische en operationele ontwikkelingen binnen uw onderneming.
Het biedt een stevige basis om uw klantrelaties naar een hoog niveau te brengen.
Het programma van eisen voor een gebouw, installatie of civiele infra heeft sterke invloed op het ontwerp en hieruit afgeleid de kwaliteitseisen. Door effectieve samenwerking met ketenpartners en slimme inrichting van uw uitvoeringsprocessen kan er worden ingespeeld op de kwaliteitseisen op uw project.
Uw werk- en bedrijfsprocessen zijn leidend voor de inrichting van uw managementsysteem.
Door beschouwing van deze processen kan worden bepaald waar de toegevoegde waarde kan worden gecreëerd en welke verbeteringen er mogelijk zijn.
Het managementsysteem vormt tevens een basis voor uw onderneming voor het uitwerken van diverse certificatieschema’s gebaseerd op KPI’s voor de werkprocessen.